logo
پر بازدید ترین عناوین تالار از ابتدا: مطالب زیبا با آیات (تعداد مشاهده:170801)    ایه 59 سوره احزاب(حجاب):زنان مسلمان،جلباب(روپوش) رابه بدن خود نزدیک کنند تا مورد اذیت قرار نگیرند (تعداد مشاهده:133492)    آیا زنان کفار که به اسارت مسلمانان در می آیند بر مسلمانان حلال میشوند و زناشویی با آنها اشکال ندارد (تعداد مشاهده:123451)    اوقات نماز های یومیه در قران (تعداد مشاهده:89890)      پر بازدید ترین عناوین سه ماه گذشته: آيا توصيفاتي كه در آيات مختلف قران براي نعمات بهشت شده است، تمثيل است يا وافعي؟    مشخصات حكومت صالح و ناصالح در قران : حكومت فرعوني چه ويژگيهايي دارد؟    ایا دعا به هم زدن نظام موجود هستی است؟    عذاب و مغفرت خدا مشمول قانون عام است و منحصر به گروه خاصي نيست.       آخرین رویداد تالار: قران پویان 14 ساله شد : خلاصه اماری 13 سال فعالیت تالار گفتگوهای قران پویان      

توجه

Icon
Error

ارسال پاسخ
از طرف:
پیغام:

حداكثر تعداد كاراكتر مجاز در هر ارسال‌:32767000
ذخیم کج خط دار   برجسته نقل قول برای مشخص سازی فرم کلی زبانی را انتخاب کنید وارد کردن عکس ایجاد لینک   فهرست نامرتب فهرست مرتب   در سمت چپ در وسط در سمت راست   تگهای بی بی کد بیشتر بررسی املاء کلمات
رنگ فونت اندازه فونت
انتخابها:
  • فایلی به این ارسال الصاق شود؟
تصویر امنیتی
حروف نمایش داده شده در عکس را وارد کنید همه مواردی که در تصویر است را وارد کنید
  پیش نمایش ارسال انصراف

10 ارسال آخر با ترتیب برعکس
حمید مغربی ارسال شده: 1395/01/20 07:51:08 ب.ظ
 
سلام علیکم
بسیاری مفسرا خمس و انفال را حق مقام امامت و رهبری امت می دانند و اموال شخصی امام نخواهد بود برای همین ارث به فرزندان نمی رسد ولی به امام بعدی می رسد

حتی سهم امام به مراجع نیز مقام مرجعیت است نه اموال شخصی مرجع و به فزندانش ارث نمی رسد
در واقع حق حکومت است حتی سهم سادات هم پس از رفع نیازهایشان مابقی برای حکومت الهی و منصوب به حکومت اسلامی می باشد
جمال گنجه ای ارسال شده: 1395/01/19 08:46:48 ب.ظ
 
1 - همه مواردِ ما اسئلکم من اجر مذکور مربوط به قبل از هجرت است

2 - موضوعاتی مانند انفال و خمس و فیء شبیه مالیات حکومتی است و ربطی به «اجر» مذکور (که شبیه به انعام پستچی است) ندارد

3 - موضوع آیه 47 سباء از باب طنز و کنایه است و مانند این است که از سوی یک پستچی گفته شود «حالا نه اینکه خیلی به ما انعام دادی» و این معنی را داشته باشد که «من که از تو تاکنون انعامی نگرفته ام»

4 - اجر مودت فی القربی در سوره شوری نیز هم معنی است با «اجری نمیخواهم» و این معنی را میدهد که «اجرم با خداست ، ولی حالا خیلی مایلید بمن اجری بدهید ؟ باشد ، بروید با نزدیکانتان نیکی کنید»

5- در لیست من که مبانی اش در همان کتاب در سایت هست سوره سباء پس از شوری است
Guest ارسال شده: 1395/01/18 06:14:04 ب.ظ
 
با سلام

سوال اول : در قران تمامی رسولان و انبیاء یک جمله مشترک داشتند و لا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِنْ أَجْرِيَ إِلاَّ عَلَى الله
وخداوند هم به پیامبر فر مود که بر هدایت پیامبران گذشته اقتدا کن "اولـئك الذين هدى الله فبهداهم اقتده قل لا اسالكم عليه اجرا ن هو لا ذكرى للعالمين" انعام آیه 90
اما آیا دریافت انفال (سوره انفال آیه 1) و خمس (انفال 41) و فیء(حشر آیه 7) منافات با عدم دریافت اجر نخواهد داشت ؟؟

دوم: اینکه در سوره سباءآیه 47 قُل ما سَئَلتُکُم مِن اَجر فَهُوَ لَکُم "درخواست برای اجر رسالتی که پیامبر فرمود چه بوده است؟ برخی می گویند منظور همان اجر مودت فی القربی در حالی که سوره شوری بعد از سوره سباء نازل شده است ؟

با تشکر از شما:-)

قدرت گرفته از YAF 1.9.6.1 | YAF © 2003-2024, Yet Another Forum.NET
این صفحه در مدت زمان 0.024 ثانیه ایجاد شد.