logo
پر بازدید ترین عناوین تالار از ابتدا: مطالب زیبا با آیات (تعداد مشاهده:176956)    ایه 59 سوره احزاب(حجاب):زنان مسلمان،جلباب(روپوش) رابه بدن خود نزدیک کنند تا مورد اذیت قرار نگیرند (تعداد مشاهده:140031)    آیا زنان کفار که به اسارت مسلمانان در می آیند بر مسلمانان حلال میشوند و زناشویی با آنها اشکال ندارد (تعداد مشاهده:130759)    اوقات نماز های یومیه در قران (تعداد مشاهده:95069)      پر بازدید ترین عناوین سه ماه گذشته: ترجمه تدبر و نکات مهم تفسیری سوره لقمان: ایات حکمت اموز قران هدایت کننده اهل ایمان و عمل صالح است    وصیت در چه چیزهایی و برای چه کسانی؟    قمار، پليد و شيطاني است. از ان اجتناب كنيد    تعصب ديني ، ممدوح يا مذموم؟ مفهوم تعصب چيست؟             

توجه

Icon
Error

ارسال پاسخ
از طرف:
پیغام:

حداكثر تعداد كاراكتر مجاز در هر ارسال‌:32767000
ذخیم کج خط دار   برجسته نقل قول برای مشخص سازی فرم کلی زبانی را انتخاب کنید وارد کردن عکس ایجاد لینک   فهرست نامرتب فهرست مرتب   در سمت چپ در وسط در سمت راست   تگهای بی بی کد بیشتر بررسی املاء کلمات
رنگ فونت اندازه فونت
انتخابها:
  • فایلی به این ارسال الصاق شود؟
تصویر امنیتی
حروف نمایش داده شده در عکس را وارد کنید همه مواردی که در تصویر است را وارد کنید
  پیش نمایش ارسال انصراف

10 ارسال آخر با ترتیب برعکس
سیدکاظم فرهنگ ارسال شده: 1394/12/23 04:52:58 ب.ظ
 
سلام

خوبست سئوال کننده محترم توضیح بیشتری دهند که مرادشان در چه زمینه ای بوده و چه مطلبی در این مورد دیده اند

اینکه بار گناه هر کسی تنها به دوش خود اوست نه دیگران (لا تزر وازره وزر اخری)از اصول مسلم قرانی است.

در مسایل عقیدتی نیز قران تبعیت وتقلید صرف بدون حجت ودلیل را حتی از پدر ومادر هم نفی کرده لذا علیرغم توصیه بسیار به ااطاعت از پدر وماد ،اطاعت از انها در مساله شرک به خدا را نهی کرده است.

در سوره اعراف یکی از دلایل نزول پیامبران وکتب اسمانی، گرفتن بهانه از انسانهاست که عدم آگاهی و نگاه به والدین را بهانه ای برای اعمال خود نسازند


و هنگامى را كه پروردگارت از پشت فرزندان آدم ذريه آنان را برگرفت و ايشان را بر خودشان گواه ساخت كه آيا پروردگار شما نيستم گفتند چرا گواهى داديم تا مبادا روز قيامت بگوييد ما از اين [امر] غافل بوديم (۱۷۲)


وَإِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِن بَنِي آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَى أَنفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ قَالُواْ بَلَى شَهِدْنَا أَن تَقُولُواْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّا كُنَّا عَنْ هَذَا غَافِلِينَ ﴿۱۷۲﴾

يا بگوييد پدران ما پيش از اين مشرك بوده‏ اند و ما فرزندانى پس از ايشان بوديم آيا ما را به خاطر آنچه باطل ‏انديشان انجام داده‏ اند هلاك مى ‏كنى (۱۷۳)


أَوْ تَقُولُواْ إِنَّمَا أَشْرَكَ آبَاؤُنَا مِن قَبْلُ وَكُنَّا ذُرِّيَّةً مِّن بَعْدِهِمْ أَفَتُهْلِكُنَا بِمَا فَعَلَ الْمُبْطِلُونَ ﴿۱۷۳﴾

و اينگونه آيات [خود] را به تفصيل بيان مى‏كنيم و باشد كه آنان [به سوى حق] بازگردند (۱۷۴)
رويا يارايي ارسال شده: 1394/12/19 01:28:57 ب.ظ
 
سلام،
مسلما مجازات آخرتی نه (لا تزر وازره..)، ولی مجازاتهای دنیائی را همه آدمهای دنیا ممکن است بخاطر یکدیگر مبتلا شوند حتی کل یک جامعه و از جمله اعضاء خانواده. البته نمیدانم چه آیاتی مرتبط به والدین و فرزندان است
Guest ارسال شده: 1394/12/18 10:21:40 ب.ظ
 
ایا فرزندان باید بدلیل گناه والدین مجازات شوند.در کدام سوره امده است

كلمات كليدي:فرزند والدين مجازات

قدرت گرفته از YAF 1.9.6.1 | YAF © 2003-2024, Yet Another Forum.NET
این صفحه در مدت زمان 0.050 ثانیه ایجاد شد.