logo
پر بازدید ترین عناوین تالار از ابتدا: مطالب زیبا با آیات (تعداد مشاهده:176934)    ایه 59 سوره احزاب(حجاب):زنان مسلمان،جلباب(روپوش) رابه بدن خود نزدیک کنند تا مورد اذیت قرار نگیرند (تعداد مشاهده:140027)    آیا زنان کفار که به اسارت مسلمانان در می آیند بر مسلمانان حلال میشوند و زناشویی با آنها اشکال ندارد (تعداد مشاهده:130749)    اوقات نماز های یومیه در قران (تعداد مشاهده:95064)      پر بازدید ترین عناوین سه ماه گذشته: ترجمه تدبر و نکات مهم تفسیری سوره لقمان: ایات حکمت اموز قران هدایت کننده اهل ایمان و عمل صالح است    وصیت در چه چیزهایی و برای چه کسانی؟    قمار، پليد و شيطاني است. از ان اجتناب كنيد    تعصب ديني ، ممدوح يا مذموم؟ مفهوم تعصب چيست؟             

توجه

Icon
Error

fns4565 Offline
#1 ارسال شده : 1395/09/01 11:52:02 ق.ظ
fns4565

رتبه: Member

گروه ها: member
تاریخ عضویت: 1395/02/18
ارسالها: 8
Iran (Islamic Republic Of)
مکان: مشهد

تشکرها: 1 بار
قرآن گواه است که رستگاری فقط در سایه ی اطاعت از الله تعالی و رسول گرامی اش ممکن است .images (1)

مسلمانان به لحاظ اینکه به معاد و برپایی قیامت باور دارند از این رو منتظران قیامت و حساب و کتاب میدان محشر به حساب می آیند، و زندگی نا پایدار دنیا آزمون یا کشتزاری برای ورود به میدان محشر است بدین جهت لازم است که این زندگی بطور صحیح سپری شده تا رستگاری و نتیجه مطلوب حاصل شود.

با وجود گذشت سالهای متمادی از پیشرفت علم و فنون جهان هنوز در تاریکی بسر می برد تکنولوژی وشیوه های گوناگون دست یابی به قدرت علمی، نظامی و اقتصادی نتوانسته سیر تکامل بشریت را به سرانجام برساند و معضل اجتماعی بشر را بر طرف سازد . و این جریان پیشرفت هرچقدر که ادامه پیدا کند هیچگاه نمی تواند متضمن کمالات بشری باشد چرا که در بعد انسان سازی ضعیف بوده و نتوانسته برنامه ی برای آن ارائه دهد و هرگز نخواهد توانست.

دانشمندان سالها مطالعه و آزمایش برای بهبودی حیات بشر در ابعاد گوناگون انجام می دهند و این امریست پسندیده ولی حقیقت زندگی بشر بر دینداری استوار است، دین حیات بشر را بهبود می بخشد و کمالات را به او هدیه می نماید، دینی که از جانب خداوند و از آسمان برای بشر فروفرستاده شده است که دست ساخته ی بشر نیست و دین دست ساخته بشر دارای این خصوصیات نمی باشد.

انسان یک موجود نیازمندی است که هیچگاه نمی توان آن را انکار نمود و اولین نیاز او به خود خداوند است و بشری که بر این منهج باشد رستگاراست ، زندگی با ایمان کامل به الله تعالی نتیجه این منهج درست و صحیح می باشد و زندگی خلاف این منهج نتیجه انتخابی نادرست و کج می باشد. پس با این مقدمه دو روش یا دو مسیر مشتق می شود . مسیر رحمن و مسیر شیطان که دو روش کامل متضاد هستند و طبیعی است که خداوند جویندگان مسیر خودش را مورد عنایت قرار داده و اعمالنامه ی شان را دست راست شان قرار خواهد داد .

حضرت رسول الله صلی الله علیه و سلم می فرماید : کل مولود یولد علی الفطره، فابواه یهودانه، او ینصرانه او یمجسانه، کمثل البهیمه، تنتج البهیمه هل تری فیها جدعاء [۱]. هر نوزادی با فطرتی سالم به دنیا می‌آید. پدر و مادرش او را به‌ یهودی، نصرانی و یا مسیحی تبدیل می‌کنند. مانند: حیوانات که‌ حیوانی را متولد می‌کند، آیا در میان آنها حیوانی را دیده‌ اید که‌ گوشش بریده شده‌ باشد ، تصریح پیامبر خدا مشخص می کند که خداوند فطرت پاک (اسلامی) را تایید می کند و آن را در راستای رسیدن به رستگاری می داند که متاسفانه والدین اسباب انحراف از مسیر رحمن به مسیر شیطان را فراهم می کنند . پس زندگی مطلوب نزد خداوند آن است که تماما بر دین حنیف باشد از شروع زندگی تا پایان زندگی ، بدین منظوراسلام سفارش می کند که هر کودکی که متولد می شود بایستی در گوش راست او اذان گفته شود و در گوش چپ او اقامه گفته شود، همان اذان [۲] و اقامه ای که برای نمازها قرائت میگردند که نشانی از جایگاه و اهمیت توحید و عظمت نماز در اسلام می باشد. سفارش بعدی اسلام برای نوزاد انتخاب نام اسلامی برای اوست نه نام غیر اسلامی و یا نام هایی که معنی شایسته ی ندارند.

و اما چرا نماز در راس عبادات قرار دارد؟ [۳]

نماز جامع ترین عبادتی است که درآن چندین عمل عبادی، با رعایت آداب اسلامی انجام می پذیرند . از جمله این اعمال که اسلام به آنها سفارش می کند و در نماز آدا می شوند عبارتند از : تلاوت قرآن، تسبیحات، اذکار، دعا، تعظیم و تضرع در حالیکه توجه به سوی پروردگاراست دقیقا به صورتی که خدا می پسندد و مورد رضایت اوست ، بدین جهت است که فقها می گویند اگر کسی در نماز حرف زد و یا خودرا ازسمت قبله کاملا به راست یا چپ متمایل ساخت نماز او باطل می گردد چون بنیان اصلی این عبادت مهم از بین می رود که همان رعایت ادب در پیشگاه خداوند است . از جمله خصوصیتهای خداپسندانه ی که در نماز انجام می شوند تواضع است که ضد تکبیر می باشد تواضع در نماز قیام است در حالیکه دست بسته شده و سپس خاضعانه کمر در پیشگاه الهی کج می گردد (بمنظور آدای رکوع) و به دنبال آن زیباترین اعضای انسان برای خداوند به زمین گذاشته می شوند (بمنظور آدای سجده) که عبارتند از چشم، پیشانی، بینی و لبها ، گویا بنده با این عمل حقارت و صغر خویش را برای پروردگار عالم به نمایش میگذارد ، و عمل دیگری که بنده بعنوان تعظیم خداوند انجام میدهد این است که بدن و اعضایش را تمیز کرده ، لباس های پاک پوشیده و مکان پاکی انتخاب می نماید ، و دو زانو نشستن برای التحیات در حالیکه دست ها روی زانوها قرار دارند نشانه ی دیگری از رعایت ادب در محضر پروردگارعالم است .

نماز در مکانی خاص بنام مسجد بجا آورده می شود که در آن اعمالی ازقبیل سیگارکشیدن، خوابیدن ، سخنان دنیوی ، داد زدن و کارهای غیر عبادی ممنوع می باشد و بلکه اعمال یاد شده بی ادبی محسوب می گردند معنی اش این است که انسان برای رضایت الله تعالی مقداری از اوقاتش را و در پنج بار در شبانه روز از کارهای روزمره خویش کنده و یکسویی اختیار می نماید.

خصوصیتهای یاد شده را هیچ عبادت دیگری بطور کامل ندارد و به این ترتیب کسانی که توانایی نماز را بطور مرتب نداشته باشند لزوما توانایی روزه گرفتن، توانایی به حج رفتن و توانایی آدای زکات را نخواهند داشت.

واگر کسی نماز نخواند اما روزه بگیرد و یا نماز نخواند ولی به حج برود، زکات هم پرداخت نماید عمل او ارزش دارد ولی باعث نجات او در روز قیامت نخواهد و چنین فردی مانند دیگران در عذاب جهنم خواد رفت.

پس از نماز ، روزه ، حج و زکات قرار دارند که همانند نماز فرض هستند ، نماز در رتبه دوم و زکت در رتبه پنجم است و قبل از نماز که لزوما رتبه اول است توحید می باشد وبدین ترتیب اسلام دارای پنج رکن اساسی می باشد که از توحید آغاز و به زکات یا حج پایان می یابد و پایه های اسلام بر این پنچ تا استواراست و اگر یکی از اینها در زندگی مسلمان نباشد اسلام او ناقص می گردد.

نشانه های حلاوت ایمان به خداوند

خداوند را برعزیزترین افراد و برعزیزترین اموال خویش عملا ترجیح دهد و اگر ترجیح در حد شعار باشد قبول نیست [۴] نشانی اش این است که هر گاه صدای اذان را شنید هر چند در جمع عزیزان و خانواده عزیز حضور داشته باشد جمع را ترک گفته و به خانه خدا یعنی مسجد حضور پیدا کند ، و همینطور کسب و کار را در اوقات نماز ترک کرده و بسوی مسجد بشتابد ، و از خواب صبح بخاطر نماز برخیزد و اگر چنین نکند نشانه ضعف ایمان است و باید به فکر تقویت ایمان باشد زیرا با ایمان ضعیف به رستگاری نخواهد رسید و عاقبت آن پشیمان خواهد بود.

بسوی زندگی اسلامی

زندگی اسلامی به دو بخش تقسیم می گردد ۱_ در خانه ۲_ در اجتماع

ما در نماز و در آیه (اهدنا الصراط المستقیم) از خداوند هدایت را در خواست می کنیم ، هدایت به مسیر قرآن ومسیر پیامبرخلاصه می گردد یعنی هر آنچه که به ما از سوی الله و رسول سفارش شده انجام دهیم و هر آنچه که منع شدیم انجام ندهیم این معنی هدایت است واگر غیر از این باشد بجای هدایت ضلالت خواهد بود .

جمله «السلام علیکم» و در پاسخ به آن « و علیکم السلام و رحمت الله» از سنتهای پیامبر معظم اسلام می باشد و باید در خانه رواج پیدا کنند و هرکاری را باید با نام الله شروع کنیم یعنی بگوئیم بسم الله یا بگوئیم یاالله. سپس خانه محلی برای آموزش مسایل دینی باشد نه محلی برای گناه، غفلت و نهایتا تباه کردن زندگی خود و خانواده ، مثلا قلیون، فیلم ها و برنامه های مبتذل و مخرب، مسجمه ها و تصاویر در خانه نباشند ، بجای اینها گل و گیاه ، برنامه های دینی از جمله تلاوت آیاتی از قرآن برای خانواده ، ترجمه احادیثی از پیامبر معظم اسلام، داستانهای پیامبران ، صحابه و بزرگان دینی روزانه قرائت گردند تا خانواده هدف زندگی و واقعیتهای آن را درک نماید.

سرپرست خانواده از بکاربردن کلمات نا شایستی در خانه پرهیز نماید، به خانواده دروغ نگوید، غیبت نکند داستانهای افراد گنهکار را جهت سرگرمی بیان نکند چرا که با این اعمال نا پسند زیبایی خانه و آرامش از بین می رود و از اثرات منفی دیگر آن این است که نور قلب ها زایل می گردد. و از اثرات مثبت زندگی اسلامی در خانه این است که ارتباط و محبت زن و شوهر، ارتباط و محبت فرزندان با پدر و مادرها عمیق تر شده و نتیجه مطلوب در زندگی حاصل می گردد، و این می تواند یگانه راه حل درمان انواع کدورتهای خانوادگی باشد.

توجه داشته باشید هرگاه در خانه کسی عصبانی شد نگوید خدا لعنتت کند ! بلکه به خدا از شر شیطان پناه ببرد و به توصیه پیامبر معظم اسلام عمل کرده حالت خودرا تغییر دهد تا عصبانیت از بین برود ، اسلام دین رحمت است در چنین حالاتی آموزش اسلامی این است که بگوید خداوند هدایتت کند و یا خداوند اصلاحت کند . وهمچنین به خانواده روزی حرام نخوراند که تغذیه از حرام از عوامل فساد می باشد.

در اجتماع و ارتباط با دیگران

مواردی که برای زندگی اسلامی در خانه بیان شدند برای اجتماع هم هستند علاوه بر اینها :

مهم تر از همه خداوند را همیشه و هر لحظه ناظر بر خود و اعمال خود بداند از همراهی با افراد فاسد پرهیز نماید مگر اینکه قصد اصلاح آنهارا داشته باشد، در جمع غیبت کنندگان حضور نیابد، سخن چینی نکند ، بغض کینه و حسد که از خصوصیتهای یک مومن نیستند دوری جوید و از بد زبانی و تمسخر به دیگران نیز دوری اختیار نماید. و هرگاه در جمع غافلان قرار گرفت مانند آنها نباشد و با شنیدن صدای اذان بسوی مسجد بشتابد و اگر مشغول کسب و کار بود کار را بخاطر الله تعالی رها نماید و به ندای الهی که اذان می باشد لبیک بگوید، چرا که وقتی موذن می گوید حیهل الصلوه یعنی بیا بطرف نماز و حیهل الفلاح بیا به طرف رستگاری ، هیچ کاری جایز نمی باشد.

، در پی کسب روزی حلال باشد و ازخداوند روزی حلال را طلب نماید وهرگز اموال خدادادی خویش را با نیم درصد حرام ملوث نگرداند. و از خوردن پول ربوی بگریزد چرا که حرام هرمقدارش ویرانگر است .

انسانها بجز پیامبران معصوم نیستند پس هرگاه کسی گناهی مرتکب شد خوشحال نشود بلکه فورا استغفار نماید ، چشم چرانی ، خلوت کردن با نا محرم ، ارتباط با نا محرم از گناهان هستند و یک مسلمان منتظرقیامت باید از آنها اجتناب ورزد ، تصاویر نا محرم و موسقی در گوشی موبایل قرار ندهد .

شرم و حیا از انجام انواع گناهان جزو ایمان مسلمان است چیزی که امروزه به غفلت سپرده شده است . نگاه بسوی نا محرم از بی حیایی فرد ناشی می شود، نباید آن را تمدن عنوان داد کسانی که دچار بیماری قلب هستند چنین فکر می کنند. جامعه ی که گرفتارگناهان هستند جامعه ی بیماری است علی اللخصوص زمانی که کسی برای نهی از منکر یافت نشود. وجود شایستگان دین و ایمان در هر جامعه ی مانند دارویی است برای دردها، همانگونه که در هر دیاری به وجود بیمارستان نیازاست که دردهای جسم را درمان می کند در هر دیاری به وجود مراکز دینی نیاز است که دردهای روح را درمان کند و اگر مراکر نباشند حد اقلش وجود شایستگان درهر دیاری است چرا که خداوند به برکت وجود دوستان و متقیان مسلمان از نزول احتمالی عذاب خویش درهر منطقه ی جلوگیری می کند. قرآن کریم براین واقعیت گواه است که خداوند انبیاء علیهم السلام را نه فقط برای رستگاری روز حشر بلکه برای نجات از عذابهای نا ملموس و ملموس دنیا و عذابهای غیر قابل تصوروجانگداز آخرت مبعوث گردانیده است[۵]

مردم آزاری در اسلام ممنوع و از گناهان کبیره است ، مردم آزاری شامل همسایه آزاری ، مسلمان آزاری و غیر مسلمان آزاری است .

بشر هیچ راهی برای شادکامی خود جز در قوانین الهی ندارد همه روش های جهانی باطل هستند جز آنکه مطابق با مشیئت خداوند باشند ، هیچ کس نباید پیرو اکثریت و تبلیغات باشد چرا که خداوند اکثریت جهان را بی خرد می خواند به دلیل اینکه با وجود پیشرفت در علم و دانش حق را نمی فهمند، و هیچ اکثریتی مانع عذاب و مجازات الهی نخواهد شد .

قرآن تنها منبع قانون اساسی برای سعادت بشر است ، خداوند قرآن را کتابی بدون شک می خواند پس تنها منطقی مورد تایید است که آن را درک کند و اگر دیدگاه فردی یا افراد بر خلاف این راست ترین کتاب باشد او بی خردی است که آنقریب پشیمان خواهد شد.

زنان مسلمان چگونه باشند؟

برای زنان مسلمان کسب علوم دینی در حد تشخیص حلال و حرام واجب است زنی که از حلال و حرام نا آگاه باشد شدیدا او یا سرپرستش گنهکار میگردد.

زنان می توانند نقش اصلاح و افساد در جامعه را داشته باشند.

اسلام و زنان

اسلام چیست ؟

پرسشی که دانستن پاسخ آن برای تک تک مسلمانان الزامی است.

پاسخ این است : اسلام آن دین است که ۱۴۰۰ سال قبل خداوند از آسمان بر محمد امین صلوات الله علیه فرستاد و آنحضرت آن را بصورت عملی به مردم نشان داد و اسلام عملی پیامبر اسلامی واقعی ماست، بنابر این هیچ کس از غیر مسلمانان و مستشرقین در جایگاهی نیستند که بخواهند اسلام را تفسیر و به دلخواه تشریح نمایند اسلامی که مفسر آن غیرمسلمانان و مستشرقین باشند اسلام باطلی است اسلامی که مفسر آن محمد رسول الله ص باشد و سپس صحابه و علمای دین باشند اسلام ماست . حجاب همسران و دختران دوران پیامبر حجاب واقعی است حضرات عایشه و فاطمه رضی الله عنهما به اعتقاد ما بهترین بانوان عالم هستند نه بخاطر اینکه آنها همسر یا دختر پیامبرند و البته این جایگاه محفوظ اما دلیل اصلی برتری آنها اعمال شایسته ی آنهاست بانوان مسلمان زمانی خوشحال باشند که از بهترینهای تاریخ اسوه بگیرند.

بنابر این زنانی که بخش از زندگی شان در بازارها ، خیابان ها و در اختلاط با مردان نا محرم سپری می شود در حالیکه آرایش می کنند و لباس مفتضح می پوشند، خداوند ازتقصیر آنها درگذرد چنین زنانی خودرا به نفس و شیطان باختند و در واقع عقل شان از درک واقعیتها عاجز شده که نمی توانند باور کنند که جوانی زودگذراست و مرگ واقعیتی است که تلخی اش را خواهند چشید و به دنبال آن تحمل مجازات های عالم برزخ و میدان محشراز توان هر انسانی خارج است[۶]

باید دانست زندگی که در کنار آن آرامش و بدون رنج باشد نیازاخروی نیز می باشد همانگونه که عقل تان حکم کرده که در این جهان نباید هیچ نعمتی را از دست بدهید همین حاکم باز خواهد گفت که زیبایی ها و نعمتهای جهان آخرت بسیاربا ارزشترند نباید آنهارا از دست داد و برای آنها آن همانند نعمتهای دنیا باید هزینه کرد.

مجالس غیبت و مجالس بیهوده ، لعن و نفرین و نا سپاسی که در بین زنان بیشترست باید ترک شوند ، همینطور مردان موظفند با همسران خویش با اخلاق زیبا رفتار نمایند و در حق آنان بی عدالتی ننمایند .

علما چگونه باشند ؟

عالم خوب کسی است که مصلح باشد و کسی می تواند مصلح باشد که شیفته مادیات نباشد عالم مادی گرا عالم نمایی بیش نیست[۷]

. مادیات فقط نیاز هر انسانی است نه مقصد هر انسانی و باید تلاش برای آن در حد نیاز و ضرورت باشد نه ثروت اندوزی چرا که با محبت دنیا و مادیات انگیزه اصلاح گری جمع نمی شود . و برای علما مادیات باید در مرحله آخر باشد و ۸۵ درصد ذهنیت علما با اصلاح جامعه مشغول باشد همانگونه که رسول الله صلی الله علیه وسلم تنگدستی را بر کوهی از طلا ترجیح داد و زندگی آنحضرت تمام وقت برای خداوند بود علما برای رسیدن به مرحله ی تاثیرگذاری بر مردم باید میراث بر پیامبران باشند، در غیر این صورت سخن او موثر نخواهد بود هر چند که سخنور باشد و بطور حرفه ای به ایراد سخن بپردازد این عالم می تواند جذاب باشد اما نمی تواند مفید باشد، بهترست بجای جذاب بودن به مفید بودن بیندیشد علمای جذاب زیاد داریم عالم مفید کم داریم و یکی از دلایل فساد در جامعه غیر مفید بودن علماست ، علمایی که به پند دیگران احساس نیاز نمی کنند هرگز رشد نخواهند کرد، تنها ذات الله بلند مرتبه بی نیاز است و بس . جاه طلبی و خود بینی برای علما هم ردیف خود باختگی و تسلیم شدن به نفس وشیطان است. علما از ایجاد دو دستگی در بین مسلمانان بپرهیزند و بلکه چند دسته هارا به یک دسته جمع نمایند. فرقه گرایی هنر افراد شکست خورده و نا امید است این دسته امید به آینده خود نداشته و با فرقه گرایی خودرا تسکین میدهند .

علما در سلام گفتن به مردم اول باشند ارتباط عمومی علما با مردم نشانه ی موفقیت است کسانی که مسیر اصلاح گری را بپیمایند دنیای شان آباد می گردد، تلاش برای ایجاد شغل و درآمد بعنوان اهداف اولیه به معنی انتخاب فقر و خواری است . خداوند به علما علم دین را که بالاترین سرمایه است عطا فرموده است و خود خداوند ضامن آبادانی زندگی مالک این سرمایه خواهد بود. از طرفی فراموش نکنیم ، علمای تلاش گر برای اصلاح و آبادانی دین مردم باعث آبادانی دنیای آنها نیزمی شوند ، لازم است که بر خداوند بیشتر از این توکل نمود که از سفارشات اکید قرآن کریم است. شمایی که بر سفارش یک پزشک توکل میکنید در حالیکه امکان وجود ضعف در تصمیمات او فراوان است اما الله تعالی از هر ضعفی پاک است .

انس با قرآن

اگر مسلمانان قرآن را تنها وسیله ی نجات میدانند پس باید در مورد جایگاه قرآن در زندگی و در منزل تجدید نظر نمایند و نقش اصلی قرآن در زندگی را به اجرا بگذارند زیرا قرآن برای مسلمان زمانی کتاب هدایت خواهد بود که ابتدا آن را بفهمد ، تدبر نماید ، و عملا قرآن را وارد زندگی و بلکه سرلوحه آن قرار دهد ، داروی پزشک برای بیمار زمانی موثر است که مصرف شود و نگهداری دارو در خانه بدون مصرف سودمند نخواهد بود و همینطور قرآن به فراموشی سپرده شده سودمند و هدایتگر نمی باشد . یکی از حقوق قرآن بر مسلمان آشنا ساختن فرزندان از کوچکی با قرآن کریم و احکام دینی است ، خانواده ها باید درک نمایند که قرآن در خانه مرشد آنهاست از مرشد و کتاب هدایتگر در زندگی درس بگیرند نباید جایگاه قرآن را به سریالهای تلویزیونی بدهند هیچ برنامه ی نمی تواند جای قرآن را پر کند چرا که این قرآن است که روز قیامت برای آنها شفاعت خواهد کرد نه این و نه آن .

پاورقی :

[۱] روایت صحیح بخاری باب الجنایز و فتح الباری .

[۲] ابو رافع رضی الله عنه که گفت: رأیتُ رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه وسلم) أَذَّنَ فِی أُذُنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ حِینَ وَلَدَتْهُ فَاطِمَهُ بِالصَّلَاهِ. پیامبر (ص) را دیدم که زمان تولد حسن در گوشش اذانی همانند اذان نماز گفت .

[۳] مَا سَلَکَکُمْ فِی سَقَرَ قالُوا لَمْ نَکُ مِنَ الْمُصَلِّینَ‏. مدثر آیه ۴۲ و۴۳ چه چیزی شما را به دوزخ در آورد؟ (درپاسخ) خواهند گفت ، ما از نمازگزاران نبودیم . بیشتر در این باره را اینجا بخوانید

[۴] پیامبر ص . ثلاث من کن فیه وجد بهن حلاوه الایمان. ان یکون الله و رسوله احب الیه مما سواهما . روایت بخاری و مسلم . یعنی سه خصلت هستند که هرکس این سه خصلت در او ایجاد شود شیرینی ایمان را چشیده است. اولینش ، باید الله و رسولش را از هر کس بیشتر دوست داشته باشد.

[۵] وما کانَ اللَّهُ لِیُعَذِّبَهُمْ وَ أَنْتَ فیهِمْ وَ ما کانَ اللَّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَ هُمْ یَسْتَغْفِرُونَ. سوره انفال آیه ۳۳ . و خداوند تا هنگامى که تو اى پیامبر در میان آنها هستی آنان را به عذاب نابود نمى کند، و تا هنگامى که از خدا طلب آمرزش مى کنند، خدا به عذاب، نابودکننده آنان نیست.

[۶] بیشتر در این باره را اینجا بخوانید

[۷] رسول الله ص فرمود: (تعس عبد الدرهم) بخاری ۲۸۸۷ از ابوهریره . چه بدبخت است بنده ی درهم . یعنی دوست دار پول آدم بدبختی است

نویسنده : مهدی گرگیج

منبع : پایگاه وااسلاماه
کاربرانی که در حال مشاهده انجمن هستند
Guest
جهش به انجمن  
شما مجاز به ارسال مطلب در این انجمن نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این انجمن نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این انجمن نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این انجمن نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این انجمن نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این انجمن نمی باشید.

قدرت گرفته از YAF 1.9.6.1 | YAF © 2003-2024, Yet Another Forum.NET
این صفحه در مدت زمان 0.476 ثانیه ایجاد شد.