آپارات اينستاگرام لينكداين
logo
پر بازدید ترین عناوین تالار از ابتدا: ایه 59 سوره احزاب(حجاب):زنان مسلمان،جلباب(روپوش) رابه بدن خود نزدیک کنند تا مورد اذیت قرار نگیرند (تعداد مشاهده:45285)    اوقات نماز های یومیه در قران (تعداد مشاهده:36903)    عسل شفا بخش همه مردم-ایه 69سوره نحل (تعداد مشاهده:30418)    آيات 11تا 13 حجرات:برادران ایمانی هم رامسخره نکنید.بدگمان نباشید.غیبت نکنید.تجسس نکنید (تعداد مشاهده:24206)      پر بازدید ترین عناوین سه ماه گذشته: درس سوره قارعه:در عرصه هولناک قیامت، سرنوشت انسانها با توجه به ارزش اورده ها يشان،معلوم ميشود.    مراد از نفي سبيل چيست؟ آيا آيه 141 سوره نساء،دلالت بر نفي هرگونه سلطه كافران بر مومنين دارد؟    ارايه لغتنامه قرآني "سلام"بصورت فايل اكسل با قابليت جستجو    تدبر و پرسش و پاسخ در سوره ماعون:بی توجهی به هم نوعان و مستمندان نشانه ای از بی باوری به معاد است.       آخرین رویداد تالار: توليد و رونمايي از نرم افزار موبايلي تنزيل:اولين برنامه اندرويدي حاوي درس سوره ها با ترتيب نزول      

توجه

Icon
Error

admin1 Offline
#1 ارسال شده : 1393/03/22 05:57:55 ب.ظ
admin1

رتبه: Advanced Member

گروه ها: member, Administrators
تاریخ عضویت: 1390/02/14
ارسالها: 144

3 تشکر دریافتی در 3 ارسال
با سلام وتبریک نیمه شعبان ،سالروز میلاد امام مهدي عج

این صفحه از تالار به تحقیق دوستان در خصوص ایات مربوط به امام زمان و مهدویت و حکومت جهانی

اخرین منجی در قران اختصاص می یابد.

ویرایش بوسیله کاربر 1396/01/19 02:02:54 ب.ظ  | دلیل ویرایش: edit

مدیر تالار
farhang Offline
#2 ارسال شده : 1393/03/23 07:26:44 ب.ظ
سید کاظم فرهنگ

رتبه: Advanced Member

گروه ها: member, Administrators
تاریخ عضویت: 1390/02/31
ارسالها: 495
مرد
Iran (Islamic Republic Of)

22 تشکر دریافتی در 17 ارسال
یکی از ایاتی که در این خصوص زیاد میشنویم ،این آیه است:

بَقِیَّةُ اللهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ

اما ببینیم اصل ایه و مورد استفاده آن در قران چیست؟

این جمله،قسمتی از آیه 86 سوره هود است که در داستان حضرت شعیب ذکر شده است:

ترجمه ایات 83تا 86 را از تفسیر نمونه(اقای مکارم شیرازی )مطالعه می کنیم:

وبه سوى «مَدْیَن» برادرشان شعیب را فرستادیم; گفت: «اى قوم من! خدا را پرستش کنید، که جز او،

معبودى براى شما نیست. پیمانه و وزن را کم نکنید (و دست به کم فروشى نزنید). که من خیرخواه شما هستم

و از عذاب روز فراگیر، بر شما بیمناکم. (٨٤)

و اى قوم من! حق پیمانه و وزن را با عدالت، ادا کنید; و از اموال مردم چیزى کم نگذارید;

و در زمین به فساد نکوشید; (٨٥)

آنچه (از سرمایه هاى حلال،) خداوند براى شما باقى گذارده، برایتان بهتر است اگر ایمان داشته باشید.

و من، نگهبان شما (و مأمور بر اجبارتان به ایمان) نیستم.» (٨٦)

سپس در تفسیر ایه ،اینگونه آمده است:

افزایش کمیت ثروت ـ ثروتى که از راه ظلم و ستم و استثمار دیگران به دست آید ـ سبب بى نیازى شما نخواهد بود،
بلکه «سرمایه حلالى که براى شما باقى مى ماند، هر چند کم و اندک باشد اگر ایمان به خدا و دستورش داشته باشید بهتر است» (بَقِیَّةُ اللّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ).

تعبیر به «بَقِیَّةُ اللّه» یا به خاطر آن است که سود حلال اندک، چون به فرمان خدا است «بَقِیَّةُ اللّه» است.

یا این که، تحصیل حلال، باعث دوام نعمت الهى و بقاى برکات مى شود.

و یا این که، اشاره به پاداش و ثواب هاى معنوى است که تا ابد باقى مى ماند هر چند دنیا و تمام آنچه در آن است فانى شود،

آیه 46 سوره «کهف»: «وَ الْباقِیاتُ الصّالِحاتُ خَیْرٌ عِنْدَ رَبِّکَ ثَواباً وَ خَیْرٌ أَمَلاً» نیز، اشاره به همین است.

و تعبیر به «إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ» (اگر ایمان داشته باشید) اشاره به این است که، این واقعیت را تنها کسانى درک مى کنند که ایمان به خدا و حکمت او و فلسفه فرمان هایش داشته باشند.

در روایات متعددى مى خوانیم: «بَقِیَّةُ اللّه» تفسیر به وجود مهدى(علیه السلام)یا بعضى از امامان دیگر شده است،

از جمله در کتاب «اکمال الدین» از امام باقر(علیه السلام)چنین نقل شده: أَوَّلُ ما یَنْطِقُ بِهِ الْقائِمُ(علیه السلام) حِیْنَ خَرَجَ، هذِهِ الآْیَةُ «بَقِیَّةُ اللّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ».

ثُمَّ یَقُولُ: أَنَا بَقِیَّةُ اللّهِ وَ حُجَّتُهُ وَ خَلِیْفَتُهُ عَلَیْکُمْ فلا یُسَلِّمُ عَلَیْهِ مُسَلِّمٌ إِلاّ قالَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا بَقِیَّةَ اللّهِ فِی أَرْضِه:

«نخستین سخنى که مهدى(علیه السلام)پس از قیام خود مى گوید، این آیه است «بَقِیَّةُ اللّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ».

سپس مى گوید: منم بقیة اللّه و حجت و خلیفه او در میان شما، آنگاه هیچ کس بر او سلام نمى کند مگر این که مى گوید: اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا بَقِیَّةَ اللّهِ فِی أَرْضِه».(3)

بارها گفته ایم، آیات قرآن هر چند در مورد خاصى نازل شده باشد، مفاهیم جامعى دارد که مى تواند در اعصار و قرون بعد، بر مصداق هاى کلى تر و وسیع تر، تطبیق شود.

درست است که در آیه مورد بحث، مخاطب قوم «شعیب»اند، و منظور از «بقیة اللّه» سود و سرمایه حلال و یا پاداش الهى است،

ولى هر موجود نافع که از طرف خداوند براى بشر باقى مانده و مایه خیر و سعادت او گردد، «بقیة اللّه» محسوب مى شود.

تمام پیامبران الهى و پیشوایان بزرگ «بقیة اللّه»اند.

تمام رهبران راستین که پس از مبارزه با یک دشمن سرسخت براى یک قوم و ملت باقى مى مانند از این نظر «بقیة اللّه»اند.

همچنین سربازان مبارزى که پس از پیروزى از میدان جنگ باز مى گردند، آنها نیز «بقیة اللّه»اند.

و از آنجا که، مهدى موعود(علیه السلام) آخرین پیشوا و بزرگ ترین رهبر انقلابى پس از قیام پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) است، یکى از روشن ترین مصادیق «بقیة اللّه» و از همه به این لقب شایسته تر است، به خصوص که تنها باقیمانده بعد از پیامبران و امامان است.

مطالب فوق از تفسیر نمونه بود.اما علامه طباطبایی در تفسیر المیزان ،هیچ اشاره ای به بحث روایی آن و

انطباق بقیت اله با امام زمان ندارند.خلاصه مطلب ایشان چنین است:

"كلمه (بقيه ) به معناى باقى است و مراد از آن، سودى است كه از معامله براى فروشنده بعد از تمام شدن معامله باقى مى ماند و آن را در مصارف زندگى و در حوايجش خرج مى كند.

منظور جمله مورد بحث اين است كه اگر به خداى تعالى ايمان داريد ربحى كه بقيه اى است الهى و

خداى تعالى شما را از طريق فطرتتان بسوى آن بقيه هدايت فرموده بهتر است از مالى كه شما آن را از طريق كم فروشى و نقص مكيال و ميزان به دست مى آوريد،

آرى مؤمن تنها از راه مشروع از مال بهره ورى مى كند، از راهى كه خداى تعالى او را از طريق حلال به آن راهنمايى كرده و اما مالهاى ديگر كه خدا آن را نمى پسندد و مردم نيز آن را به حسب فطرتشان نمى پسندند، خيرى در آن نيست و انسان با ايمان احتياجى به چنين مالى ندارد."
سیدکاظم فرهنگ
admin1 Offline
#3 ارسال شده : 1393/03/29 11:59:28 ق.ظ
admin1

رتبه: Advanced Member

گروه ها: member, Administrators
تاریخ عضویت: 1390/02/14
ارسالها: 144

3 تشکر دریافتی در 3 ارسال
با تشکر از سرکار خانم لبافیان که مطالب زیر را تهیه کرده اند:

امام صادق (علیه السلام) در باره قول خداى عزّوجلّ:

«هو الذى ارسل رسوله بالهدى و دین الحق لیظهره على الدّین کلّه و لو کره المشرکون» فرمود:

«به خدا سوگند! هنوز تأویل این آیه نازل نشده است و تا زمان قیام قائم (علیه السلام) نیز نازل نخواهد شد. پس زمانى که قائم (علیه السلام)به پا خیزد، هیچ کافر و مشرکى نمى ماند مگر آنکه خروج او را ناخوشایند مى شمارد.»

سوره حج آیه ۳۹ :

ابو بصیر از امام صادق علیه السّلام روایت کرده که در تأویل فرمایش خداى تعالى که مى‏فرماید:
أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا- الخ:

«به آنان که مورد خطر نبرد دشمنند، رخصت (در قتال) داده شده، چه آنان مورد ستم واقع شده‏ اند و همانا خداوند بر یارى آنان مسلّما توانا است» آن حضرت فرمود: این آیه در باره قائم علیه السّلام و یاران او نازل شده است».

۴٫ سوره حج آیه ۴۱:

الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّکاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ

یعنى: کسانى که اگر آنها را در زمین ساکن نمودیم نماز بپا دارند و زکاة دهند و امر بمعروف و نهى از منکر کنند.

امام محمد باقر علیه السّلام فرمود: این آیه متعلق بآل محمد است. یعنى دوازده امام و شخص مهدى موعود و یاران او که خداوند آنان را در شرق و غرب جهان جاى دهد، و دین اسلام را غالب گرداند و هر بدعت و باطلى را بوسیله او و یارانش محو کند همان طور که سفیهان حق را از میان برده باشند و آنچنان عالم در آسایش بسر برد که اثر ظلم در جایى دیده نشود.

۵٫ سوره لیل آیات یکم و دوم:

وَ اللَّیْلِ إِذا یَغْشى‏ یعنى: قسم بشب هنگامى که پوشیده دارد.

محمد بن مسلم از حضرت امام محمد باقر علیه السّلام روایت نموده که فرمود: مقصود امیر المۆمنین علیه السّلام است که در دولت باطل مستور گشت و ناگزیر بصبر گردید.

وَ النَّهارِ إِذا تَجَلَّى‏. یعنى: قسم بروز هنگامى که بدرخشد. فرمود: این روز روشن قائم ما اهل بیت است که چون قیام کند بر دولت باطل پیروز گردد. خداوند در قرآن براى مردم مثلها زده و پیغمبرش و ما ائمه را مخاطب بآن ساخته و جز ما کسى عالم بتأویل آن نیست. (۵)

سوره حدید آیه هفدهم:

سلّام بن مستنیر از امام باقر علیه السّلام روایت کند که در تفسیر این کلام خداى تعالى:
اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ یُحْیِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها،

فرمود: خداى تعالى زمین را به واسطه قائم علیه السّلام زنده مى‏کند از آن پس که مرده باشد. و مقصود از مردن آن، کفر اهل آن است و کافر همان مرده است. (۷)

ـ امام صادق (علیه السلام) فرمود: «آیه «أمّن یجیب المظطرّ اذا دعاه و یکشف السّوء و یجعلکم خلفاء الأرض»(۱۱)
درباره قائم از آل محمد(صلى الله علیه وآله وسلم) نازل شده است. به خدا سوگند، او همان مضطرّ درمانده اى است که چون در مقام ابراهیم دو رکعت نماز گزارد و فرج خویش از خدا بخواهد، خداوند دعایش را اجابت کند و بدیها را برطرف سازد و او را در زمین خلیفه قرار دهد.»(۱۲)

ـ امام صادق (علیه السلام) در بیان معناى آیه کریمه «و لقد کتبنا فى الزبور من بعدالذکر أن الأرض یرثها عبادى الصّالحون»(۵) فرمود:

«تمام کتب آسمانى، ذکر خداست، و بندگان شایسته خدا که وارثان زمین هستند، حضرت قائم(علیه السلام) و یاران او مى باشند.» (۶)

ـ امام باقر (علیه السلام) در باره آیه شریفه «و قل جاء الحق و زهق الباطل إن الباطل کان زهوقاً» (۳) فرمود:

«زمانى که قائم(علیه السلام) قیام نماید، دولت باطل از بین خواهد رفت.»(۴)

سوره هود آیه هشتم:

وَ لَئِنْ أَخَّرْنا عَنْهُمُ الْعَذابَ إِلى‏ أُمَّةٍ مَعْدُودَةٍ یعنى: اگر عذاب را تا مدت معینى (ظهور امام زمان) بتأخیر بیاندازیم‏

لَیَقُولُنَّ ما یَحْبِسُهُ‏ با استهزاء خواهند گفت: چه چیز آن را باز داشت (و مانع ظهور امام زمان چیست؟) أَلا یَوْمَ یَأْتِیهِمْ لَیْسَ مَصْرُوفاً عَنْهُمْ وَ حاقَ بِهِمْ ما کانُوا بِهِ یَسْتَهْزِۆُنَ.

بدانید روزى که عذاب مى‏آید از آنها برداشته نمیشود، بلکه بر آنان فرود آمده و آنچه را استهزاء به آن میکردند خواهند دید.

از امیر المۆمنین روایت شده که در تأویل این آیه شریفه فرمود: أُمَّةٍ مَعْدُودَةٍ اصحاب قائم آل محمد است که سیصد و سیزده نفر میباشند.

و در تفسیر عیاشى از حضرت صادق علیه السّلام روایت میکند که فرمود: خداوند اصحاب قائم ما را در یک لحظه مانند ابرهاى پراکنده فصل پائیز جمع میکند.
و در غیبت نعمانى از اسحاق بن عبد العزیز از آن حضرت روایت نموده که فرمود:

«لَئِنْ أَخَّرْنا عَنْهُمُ الْعَذابَ إِلى‏ أُمَّةٍ مَعْدُودَةٍ» این عذاب قیام امام زمان و امت معدوده یاران او میباشند. که برابر با سپاه اسلام در جنگ بدر هستند (یعنى ۳۱۳ تن میباشند). (۱)

ویرایش بوسیله کاربر 1393/03/29 12:10:25 ق.ظ  | دلیل ویرایش: مشخص نشده است

مدیر تالار
kabir Offline
#4 ارسال شده : 1394/02/11 02:44:58 ب.ظ
kabir

رتبه: Advanced Member

گروه ها: member
تاریخ عضویت: 1390/11/17
ارسالها: 207

5 تشکر دریافتی در 4 ارسال
بنام خدا.مطلبی متفاوت در خصوص آیات ناظر بر ظهور امام زمان از آقای مهندس جمال گنجه ای مطالعه نمودم که در زیذ برای استحضار شما کاربران نیز ارسال میکنم.

"اثبات وجود امام زمان (ع) بر اساس مستندات قرآنی

در ترجمه جلد 13 بحارالانوار که تماما مربوط به امام زمان (ع) است ، آیاتی را از قرآن کریم ذکر نموده ومدعی شده که آنها دالّ بر وجود آنحضرت است ، اما به نظر این قلم آنها هیچ تصریحی به این موضوع ندارند . آنها آیاتی ازقبیل «ونرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض.....» و «ارسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کله.....» و «بقیه الله خیر لکم...» و «ان الارض یرثها عبادی الصالحون» و امثال آن می باشند .
اما ، به نظر این قلم ، یک چنین موضوع مهمی نمیتواند مستند قرآنی روشن و واضح نداشته باشد .

مستندات قرآنی مورد بحث را در دو جا باید جستجو کرد :
1 – وظایفی که پیامبر (ص) موظف به انجام آنها شد ، اما ، به علت وفاتش موفق به انجام آنها نشد ، و البته امام زمان کسی است که آن وظایف را به انجام برساند ، زیرا که خداوند سخن لغو نمیگوید و دستوری نمیدهد که اجرا نشده بر زمین بماند .
2 – وظیفه ثابت پیامبرانهء همه پیامبران ، از جمله پیامبر عظیم الشان ما ، که نمیتوان آن را «پست بلا تصدی» تصور کرد .


و اینک شرح مختصر هریک :

ا – وظایف بر زمین مانده پیامبر (ص)

در آیه 73 سوره توبه ، و در آیه 9 سوره تحریم می فرماید «یا ایها النبی جاهد الکفار و المنافقین و اغلظ علیهم...»
آیا پیامبر (ص) این کار را کرد؟ سوره های مذکور آخرین سوره های نازله ، و عمر شریف آن حضرت رو به اتمام بود که آیه های مذکور و (آیات مشابه دیگر) نازل میشد . آیا خداوند نمیدانست که آن حضرت فرصت نخواهد داشت؟ چرا خداوند این نوع آیات را نازل فرمود؟ برای اجرا نشدن؟
همه اینها بما میگوید پس از آنحضرت کسی باید این ماموریت را به انجام برساند .

در آیه 157 سوره اعراف بعضی از ماموریت های آنحضرت را چنین بیان میکند « ...یحل لهم الطیبات و یحرم علیم الخبائث و یضع عنهم اصرهم و الاغلال التی کانت علیهم....»
آیا آنحضرت همه این امور را به انجام رسانید؟ آیا امروز مسلمانان همه طیب میخورند و خبیث از آنها دور است و بارهای گران برپشت شان و غل و زنجیرها بر گردن هایشان و دست و پایشان نیست؟ و اساسا آیا میدانند طیب کدام است و خبیث چیست و اصلا آیا بارهای گرانشان را احساس میکنند؟ و اصولا میدانند که بار گران کمر شکن را دارند تحمل میکنند؟ و اساسا از وجود غل و زنجیری بر گردن و دست و پای خویش باخبرند؟

2 – انجام وظیفه ثابت پیامبرانه

در آیه 117 سوره مائده از قول حضرت عیسی (ع) در جواب خداوند می فرماید « ...کنت علیه شهیدا ما دمت فیهم...» و در آیه 15 سوره مزمل می فرماید «...ارسلنا الیکم رسولا شاهدا...» و در آیه 45 سوره احزاب می فرماید «...ارسلناک شاهدا...»

امروز که آنحضرت در بین ما نیست آیا این کار – یعنی نظارت بر کارهای امّت – تعطیل است؟
جواب این سوال ها ما را به امام زمان می رساند .

به دیگر سخن امام زمان کسی است که هم اکنون وظیفه «شاهد»ی پیامبر را دارد انجام میدهد و در وقت مناسب که مسلمانان احساس نیاز کردند می باید بیاید و کارهای زمین مانده پیامبر (ص) را نیز به انجام برساند ."

ویرایش بوسیله کاربر 1394/02/11 02:46:13 ب.ظ  | دلیل ویرایش: مشخص نشده است

 1 کاربر از kabir برای ارسال مفیدش تشکر کرده است.
yaran10000 در تاریخ 1396/03/11
Azam.pormaye Offline
#5 ارسال شده : 1397/02/15 05:21:34 ب.ظ
Azam.pormaye

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Moderator, member
تاریخ عضویت: 1394/12/17
ارسالها: 284
Iran (Islamic Republic Of)

تشکرها: 7 بار
28 تشکر دریافتی در 28 ارسال
✅ صلح بهائم در دولت مهدى عليه السلام :

🔸 در كتاب جاماسب از کتب مقدس زردشتیان ، در مورد دولت باسعادت مهدى(عج)و صلح و همزیستی درندگان و برافكندن ريشه ظلم و فساد و همچنين اجتماع بشريت بر آئين اسلام می فرمايد :

⬅️ "مردى بيرون آيد از زمين تازيان ، از فرزندان هاشم ، مردى بزرگ تن و بزگ ساق، و بر دين جد خويش بوَد .
با سپاه بسيار، و روى به ايران نهد و ابادانى كند، و زمين پرداد كند، و از داد وى باشد گرگ با ميش آب خورد .
و مردم بسيار شوند، و عمر ديگر باز به درازى كشد و باز گردد چنان كه مردى بود كه او را پنجاه فرزند بود نر و ماده و كوه و دشت پر از مردم شود و پر از حيوان شود و همچون عروسى شود .
و همه كس بدين مهرآزماى بازآيند . و جور و آشوب از جهان برخيزد، چنانكه فراموش كنند كه چون سلاح بايد داشتن و اگر وصف نيكوئى آن كنم تلخ گردد اين زندگانى كه ما بدو اندريم .
"

✅ کلمه مهرآزماى در كتاب_جاماسب نام مبارك حضرت محمد(ص) است كه در دولت باسعادت مهدى آل محمد(ص) همگى ملل به دين ایشان در می آیند، و صحبت از يك انقلاب كلى جهانى است به دست مردى از فرزندان هاشم است که بر دين جد خويش است و زمين را پر از عدل و داد می كند .
🔸( يَملاءُ الَارضَ مِن قِسطاً وَ عَدلًا بَعدَ ما مُلئَت ظُلماً وَ جَوراً)


🔸ا ز جمله در کتاب_اشعياء که از پیامبران بنی اسرائیل است به اين عنوان و ساير امتيازات دولت با سعادت مهدى عليه السلام اشاره كرده می فرمايد:


⬅️ "(6) و گرگ با بره سكونت داشته ببر با بزغاله و هم گوساله و پرواريها با شير جوان هم خوابه خواهند شد، و طفل كوچك راعى ايشان خواهد بود (7) و گاو با خرس خواهد چريد و بچگان آنها با هم خواهند خوابيد و شير مثل گاو كاه بن را خواهد خورد (8) و شير خواره به سوراخ صاغر مار بازى خواهد كرد و كودك و كودك از شير بازداشته شده دست خود را به مغازه افعى دراز خواهد كرد (9) و در تمامى كوه مقدس من هيچ ضرر و فساد نخواهند كرد، زيراكه زمين از دانش خداوند مثل آبهائى كه دريا را فرو مى گيرند پر خواهد شد. "

🔹 برگرفته از کتاب بشارات عهدین
🔸نویسنده : آیت الله دکتر محمد صادقی تهرانی
Azam.pormaye Offline
#6 ارسال شده : 1397/02/18 09:06:09 ق.ظ
Azam.pormaye

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Moderator, member
تاریخ عضویت: 1394/12/17
ارسالها: 284
Iran (Islamic Republic Of)

تشکرها: 7 بار
28 تشکر دریافتی در 28 ارسال
✅ مكتوب الهى در دیگر کتابهای آسمانی قبل از قرآن در باره حکومت حضرت مهدی (عج) :

🔸 در كتاب زند كه كتاب مذهبى زرتشتيان است به انقراض اشرار و وراثت صلحاء اشاره نموده ، می فرمايد:

⬅️ " لشگر اهريمنان با ايزدان دائم در روى خاكدان محاربه و كشمكش دارند، و غالباً پيروزى با اهريمنان باشد اما نه به طوري كه بتوانند ايزدان را محو و منقرض سازند، چه، در هنگام تنگى از جانب اورمزد كه خداى آسمان است با يزدان كه فرزندان اويند يارى مى رسد و محاربه ايشان نه هزار سال طول مى كشد، آنگاه فيروزى بزرگ از طرف ايزدان مى شود و اهريمنان را منقرض مى سازند، و تمام اقتدار اهريمنان در زمين است و در آسمان راه ندارند، و بعد از پيروزى ايزدان و برانداختن تبار اهريمنان عالم كيهان به سعادت اصلى خود رسيده، بنى آدم بر تخت نيك بختى خواهند نشست."

🔸 در كتاب شاكمونى که از کتب مقدس هندوان است اشاره به وحدت ديانت، در زمان منجى بشريت حضرت مهدى عليه السلام كرده می گويد:


⬅️ "پادشاهى و دولت دنيا به فرزند سيد خلايق دو جهان كشن بزرگوار تمام شود، و او كسى باشد كه بر كوههاى مشرق و مغرب دنيا حكم براند و فرمان كند، و بر ابرها سوار شود، و فرشتگان كاركنان او باشند، و جن و انس در خدمت او شوند، و از سودان كه زير خط استوا است تا عرض تسعين كه زير قطب شمالى است و ماوراء بحار را صاحب شود:
و دين خدا يك دين شود، و دين خدا زنده گردد و نام او ايستاده باشد، و خدا شناس باشد
."

🔸در انجیل متى آن حضرت را به نام فرزند انسان خوانده می فرمايد:

⬅️ "(31) و چون فرزند انسان در جلال خود خواهد گرفت (32) همگى قبائل نزد وى جمع خواهند گشت و آنها را از يكديگر جدا خواهد نمود چنانكه شبانى ميشها را از بزها جدا نمايد (34) آنگاه ملك به اصحاب يمين خواهد گفت: اى بركت يافتگان خدا بيائيد و آن مملكت را كه از ابتداى عالم براى شما مهيا شده بود تصرف نمائيد .
(46) و آنها يعنى اصحاب دست چپ و بد سيرتان در عذاب ابدى خواهند رفت و عادلان در حيات ابدى."

🔸 در كتاب ديد كه نزد هنديان از كتب آسمانى است می گويد:

⬅️ "پس از خرابى دنيا پادشاهى در آخرالزمان پيدا شود كه پيشواى خلايق باشد و نام او منصور باشد و تمام عالم را بگيرد و به دين خود آورد، و همه كس را از مؤمن و كفر بشناسد و هر چه از خدا خواهد برآيد."


🔸 در كتاب باسك نیز که از کتب مقدس هندوان است ، می گويد:

⬅️ "دور دينى تمام شود به پادشاهى عدلى در آخرالزمان كه پيشواى ملائكه و پريان و آدميان باشد، همه را به دست آورد، و از آسمانها و زمين آنچه باشد خبر دهد و از او بزرگتر كسى به دنيا نيايد."

🔸پاتيكل كه از اعاظم هندوان و به زعم آنان صاحب كتاب آسمانى است، راجع به دولت با سعادت مهدى اينگونه نقل كرده است كه:

⬅️ ‌‌"چون مدت روز تمام شود، دنياى كهنه نو شود و زنده گردد، و صاحب ملك تازه پيدا شود از فرزندان دو پيشواى بزرگ جهان كه يكى ناموس آخرالزمان و ديگرى صديق اكبر يعنى وصى بزرگتر وی پشن نام دارد و نام آن صاحب ملك تازه راهنما است."

🔹برگرفته از کتاب بشارات عهدین
🔸نویسنده : آیت الله دکتر محمد صادقی تهرانی

ویرایش بوسیله کاربر 1397/02/18 09:07:28 ق.ظ  | دلیل ویرایش: مشخص نشده است

Azam.pormaye Offline
#7 ارسال شده : 1397/02/21 04:52:22 ق.ظ
Azam.pormaye

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Moderator, member
تاریخ عضویت: 1394/12/17
ارسالها: 284
Iran (Islamic Republic Of)

تشکرها: 7 بار
28 تشکر دریافتی در 28 ارسال
✅ دولت حضرت مهدى عليه السلام

آياتى چند از قرآن کریم اشاره به اين عصر درخشان كرده، از جمله می فرمايد:

🔹" و العاقبه للمتقين " ، يعنى "پايان اين جهان و دولت آخرين بشريت ويژه پرهيزكاران و صالحان است ."


و در برخى آيات تصريح نموده است كه اين بشارت در كتب انبياء گذشته نيز آمده است چنان كه می فرمايد :

🔹"وَ لَقَد كَتَبنا فىِ الزّبورِ مِن بَعدِ الذّكرِ اَنّ الَارضَ یَرِثُها عِبادِىَ الصّالِحون."


"ما به حقيقت در كتاب_زبور_داود (ع)اين بشارت عظيم را ثبت نموده ايم كه در آينده وراثت و حكومت تمامى عالم انسانى ويژه بندگان برگزيده و درستكار خواهد بود.

✅ مكتوب الهى در زبور درباره آخر الزمان چيست؟


🔸مضمون آيه فوق در مرموز (۳۷) _زبور_داود مكرراً ذكر شده و اين بشارت عظيم را به الحان گوناگون بيان كرده و پس از تسلى و دلدارى به حضرت داودعليه السلام می فرمايد:

⬅️ "زيرا كه شريران منقطع مى شوند، اما متوكلان به خداوند وارث زمين خواهند شد(۱۰) و حال اندك است كه شرير نيست مى شود كه هر چند مكانش را جستجو نمائى ناپيدا خواهد بود (۱۱) اما متواضعان وارث زمين شده از كثرت سلامتى متلذذ خواهند شد .
(۲۲) زيرا متبركان خداوند وارث زمين خواهند شد، اما ملعونان وى منقطع خواهند شد (۲۹) صديقان وارث زمين شده ابداً در آن ساكن خواهند شد .
(۳۴) به خداوند پناه برده راهش را نگاهدار كه تو را به وراثت زمين بلند خواهد كرد و در وقت منقطع شدن شريران اين را خواهى ديد (۳۸) اما عاصيان عاقبت مستأصل و عاقبت شريران منقطع خواهند شد ."

🔹بر گرفته از _کتاب_بشارات_عهدین
🔸نویسنده : آیت الله دکتر محمد صادقی تهرانی

ویرایش بوسیله کاربر 1397/02/21 05:05:58 ق.ظ  | دلیل ویرایش: مشخص نشده است

Azam.pormaye Offline
#8 ارسال شده : 1397/02/22 06:24:23 ق.ظ
Azam.pormaye

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Moderator, member
تاریخ عضویت: 1394/12/17
ارسالها: 284
Iran (Islamic Republic Of)

تشکرها: 7 بار
28 تشکر دریافتی در 28 ارسال
دولت حضرت مهدى عليه السلام و موضوع رجعت :

🔸چنانكه در کتاب_دانيال به عناوين فوق اشاره كرده و سخنانى مرموز و نامفهوم كه فهمش را موكول به آن عصر درخشان نموده است نيز بيان كرده می فرمايد :

⬅️ "(1) در آن وقت سرور بزرگ ميكائيلى كه از جانب پسران قومت قائم است خواهد ايستاد، و زمان تنگنائى كه از بودن طوائف تا سر اين زمان نبوده است واقع شود، و در آن زمان قوم تو هر كس كه در كتاب مكتوب يافت شد نجات خواهد يافت.
(2) و از خوابندگان در خاك زمين بسيارى بيدار خواهند شد بعضى جهت حيات_ابدى و بعضى از براى شرمسارى و حقارت ابدى !
(3) و دانشمندان مثل ضياى سپهر، و كسانى كه بسيارى را به راه صداقت رهبرى نمايند مانند كواكب تا ابد درخشان خواهند بود (4) اما تو اى دانيال كلمات را مخفى كن و كتاب را تا زمان انجام كار مختوم ساز تا زمانى كه بسيار گردش كرده علم زياد گردد ."

🔸و جاماسب نيز در كتاب خود جاماسب_نامه از زردشت در ضمن مطالبى كه راجع به پيمبران نقل مى كند، در مورد پيمبر اسلام صلى الله عليه وآله و دولت حضرت مهدى عليه السلام و رجعت گروهى از مردگان و... مى گويد:

⬅️ " پيمبر عرب ، آخر پيغمبران باشد كه در ميان كوههاى مكه پيدا شود، و بر شتر سوار شود، قوم او شترسواران خواهند بود، و با بندگان خود چيز خورد، و به روش بندگان نشيند و او را سايه نباشد، و از پشت سر مثل پيش رو ببيند، و دين او اشرف اديان باشد، و كتاب او باطل گرداند همه كتابها را، و دولت او تازيك يعنى‌ عجم، را بر باد دهد، و دين مجوس و پهلوى را برطرف كند، و نار سدير و آتشكده ها را خراب كند، و تمام شود روزگار پيشداديان و كيانيان و ساسانيان و اشكانيان .
و از فرزندان دختر آن پيغمبر كه خورشيد جهان و شاه زمان نام دارد كسى پادشاه شود در دنيا به حكم يزدان كه جانشين آخر آن پيمبر باشد در ميان دنيا كه _مكه باشد و دولت او تا به قيامت متصل شود و بعد از پادشاهى او دنيا تمام شود و آسمان جفت گردد و زمين به آب فرو رود و كوهها برطرف شود و اهرمن كلان را كه ضد يزدان و بنده عاصى او باشد بگيرد و در حبس كند -
و از خوبان و پيمبران گروه بسيار را زنده كند و زنده كند از بدان گيتى و كافران گروهى را."


🔹 برگرفته از کتاب_بشارات_عهدین
🔸نویسنده : آیت الله دکتر محمد صادقی تهرانی .
کاربرانی که در حال مشاهده انجمن هستند
Guest (2)
جهش به انجمن  
شما مجاز به ارسال مطلب در این انجمن نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این انجمن نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این انجمن نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این انجمن نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این انجمن نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این انجمن نمی باشید.

قدرت گرفته از YAF 1.9.6.1 | YAF © 2003-2018, Yet Another Forum.NET
این صفحه در مدت زمان 0.333 ثانیه ایجاد شد.
logo-samandehi