رتبه: Advanced Member
گروه ها: Moderator, Administrators, member تاریخ عضویت: 1390/03/24 ارسالها: 2,332
تشکرها: 4 بار 29 تشکر دریافتی در 29 ارسال
|
در سوره نساء ايه 102 به نماز در شرايط جنگي اشاره شده است
وَإِذَا كُنْتَ فِيهِمْ فَأَقَمْتَ لَهُمُ الصَّلَاةَ فَلْتَقُمْ طَائِفَةٌ مِنْهُمْ مَعَكَ وَلْيَأْخُذُوا أَسْلِحَتَهُمْ فَإِذَا سَجَدُوا فَلْيَكُونُوا مِنْ وَرَائِكُمْ وَلْتَأْتِ طَائِفَةٌ أُخْرَى لَمْ يُصَلُّوا فَلْيُصَلُّوا مَعَكَ
دوسئوال :
1-چرا براي نماز پيامبر ،ضمير لهم استفاده شده است. ميتوانست بگويد فاقمت الصلاه .مگر اين اقامه نماز فقط براي مامومان بوده؟
2-چرا براي نماز ديگران از فعل يصلو استفاده كرده و نه يقيموالصلاه؟
كلمات كليدي:نماز جماعت جنگ
|
|
|
|
|
|
جهش به انجمن
شما مجاز به ارسال مطلب در این انجمن نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این انجمن نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این انجمن نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این انجمن نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این انجمن نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این انجمن نمی باشید.