❎ ادامه بحث پيرامون سئوال قبلي
خانم هادیان زاده
☑ 1- «« آیه فاما اعطی و اتقی»»
را بعضی از علمای اهل تسنن این طور معنا کردند "و اما هر کس مالش را به فقیر داد و ..." و فعل اعطی را دو مفعولی گرفتند و مال و فقیر را به عنوان مفعول اول ودوم در ترجمه آوردند و متاسفانه اکثر علمای شیعه هم این آیه رو برای مال ترجمه کردند و بنا به فرموده شما این سوره برای انفاق مال هست
در صورتیکه بعضی از لغات عربی می تواند تا ۷۲ معنی و بیشتر داشته باشد
2-و اگر بخواهیم لغت مال را دقیقا مال معنی کنیم پس در این سوره فقط خدا خدای پولدارهاست و خیلی منطقی و قابل قبول نیست
❌ به نظر بنده حقیر مال هر چیزی هست که در تملک انسان هست
و بخشش نیز در مورد هر چیزی که انسان مالک آن است می باشد و هیچ چیز برای انسان بالاتر رضای خداوند نیست
3-شما که وقت و علم خود را برای بالا بردن آگاهی ما قرار میدهید یک مصداق بخشش میباشد
☑☑پاسخ :اقای سید کاظم فرهنگ
1)⬅مال هر چیزی هست که در تملک انسان هست🔼
این تعریف درستی از مال در لغت نامه هااست.
☑👈اما ایا باید دید که همین لغت نامه ها،عرف اعراب و نیز قران مال را به معنای وقت هم گرفته اند؟. ☑ ایا وقت از مصادیق مال محسوب میشود؟
👈شما اگر چنین برداشتی دارید،باید انرا با استناد به لغت نامه های عربی و ایات قران که بصراحت انرا مشمول وقت هم دانسته باشد،اثبات نمایید
2- ✅قدرت روحیه بخشش از مال ؛ فارغ از فقر وپولداری،است ❇
⭐ممکن است کسی از همان مال اندک خود هم حاضر به انفاق وبخشش نباشد .
هرکس به تناسب دارایی خود مسئول انفاق است بنابراین خدا وآیات فوق مختص پولدارها نیست ⭐
3)⬅-ممنون از نظر لطف تون
⏪ (صرف علم ووقت برای اموزش دیگران)از نظر شما یک مصداق بخشش است🔼
⏪از نظر من ،مصداق بخشش مال نیست 🔼
🔺🔻اما همانطور که گفتم با توجه به ایات دیگر قران،مصداقی از عمل صالح و انفاق و باقیات صالحات محسوب میشود.🔺
💎 👈بحث مهم ما این بود که 🔆✅فقط سوره و متن ایات را تفسیر و فهم کنیم.قرار نیست همه مفاهیم خوب را از همین سوره لیل،استخراج کنیم.🔅✅
ویرایش بوسیله کاربر 1396/10/02 03:53:00 ب.ظ
| دلیل ویرایش: edit